PHP آموزش زبان

آموزش زبان PHP نسخه 5 به بالا

PHP آموزش زبان

آموزش زبان PHP نسخه 5 به بالا

شروع ساده کد های PHP

کد های PHP در سرور اجرا شده و خروجی آنها به صورت HTML به کاربر بازگردانده می شوند.
نحوه شروع PHP یا (PHP Synatx) :
کد های PHP همیشه با علامت php?> شروع و با علامت <? به پایان می رسند.  کد های PHP میتوانند در هر قسمتی از متن قرار بگیرند. در سرور هایی که اجازه ی مختصر نویسی (Shorthand) را به شما می دهند، شما می توانید به جای تگ php?> از تگ ?> استفاده نمایید . گرچه جهت سازگاری بهتر و همچنین پشتیبانی از نسخه های جدید PHP ، توصیه می شود تا از تگ های استاندارد PHP استفاده نمایید :
<?php
PHP Codes
?>
فایل های PHP به طور عادی شامل تگ های HTML هستند ، درست همانند یک فایل HTML که در آن تعدادی کد PHP قرار داده شده است. در مثال زیر کد PHP ساده ای را مشاهده می کنید که جمله ی "یک روز زیبا" را به مرورگر باز می گرداند  :

<html>
<body>
<?php
echo "یک روز زیبا";
?>
</body>
</html>


تمامی کد ها در PHP باید به علامت نقطه ویرگول یا Semicolon ختم شوند. ( ; )
علت استفاده از این علامت جدا سازی دستورات مختلف در کد PHP ماست. PHP به کمک نقطه ویرگول تشخیص می دهد که هر دستور در کجا به انتهایش ختم می شود.

جهت خروجی گرفتن و نمایش نتایج کد در PHP ، دو دستور ساده وجود دارد : دستور echo و دستور print . همانطور که ملاحظه کردید ، در مثال قبل ما برای نمایش جمله ی "یک روز زیبا" از دستور echo استفاده کردیم.


نکته مهم : فایلی که در آن کد های PHP قرار میگیرند ، باید با فرمت php. ذخیره گردند. چرا که در غیر اینصورت سرور نمی تواند آن را تشخیص داده و کد های آن را اجرا نماید.


نظرات 1 + ارسال نظر
کاظم یکشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:40 ق.ظ http://midnight.blogsky.com

بلاگ آموزنده و مفیدی دارین..
سعی می کنم مطالبش رو دنبال کنم...
به بلاگ من هم سری بزنین..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد